2009. augusztus 25.

Palatinus strand


Mai jelentésemben,egy pár nappal ezelőtti élményemet osztom meg veletek....
Nem nyaralni voltam,nem azért voltam távol,nem kötöm az orrotokra hol voltam:D
De azért remélem hiányoztam. Hát újra itt vagyok,de nem tudom meddig leszek. Akkor fogom írni tovább ha kedvet érzek hozzá,és nem akkor ha valaki kéri,ilyen téren öntörvényű vagyok.
Na szóval én ilyen vagyok,ezért nem kell neheztelni rám.
Lassan vége a nyárnak,az Augusztus 20.-ai rendezvények is véget értek,és szerencsére minden zökkenő mentesen zajlott le,szép volt a tűzijáték meg minden...
21-én gondoltam jó idő lesz,és rá is érek,hát elmegyek strandra,hogy a nyár ne múljon el nyomtalanul. Azt hogy kivel mentem,maradjon titok.
Mikor indultunk reggel már kimondottan meleg volt,folyt rólam a víz,így alig vártam hogy megérkezzünk az előre kiválasztott jó nevű strandra,a palatinusra.Ha valaki nem tudná hol van,hát elárulom, Budapesten található a Margit szigeten.Csodaszép hely a Margit sziget, nem is gondoltam volna hogy ennyire,nagyon rég jártam arra,és egész máshogy emlékeztem rá.Remek hely azok számára akik szeretik a csendet,nyugalmat, természetet,és szeretnek hűsölni a fák alatt,vagy ellenkezőleg, napozni a tágas füves réten. Persze sétálni is lehet,van elég lehetőség rá a 2,6 km hosszú,(és a legszélesebb pontján 0,5 km-es) szigeten.Nem beszélve a bringo hintó-ról,a négykerekű,két összeépített bicikliből álló csodamasináról,aminek a bérlése ugyan elég borsos (1600Ft/fél óra) de akinek van felesleges pénze erre a dologra( nekünk nem volt),annak csak ajánlani tudom. Van egy másik "csoda masina" is, az elektromos kisautó (amit leginkább golfkocsinak ismernek) is a szigeten,és szintén lehet bérelni,de az árát sajnos nem tudom. Akik busszal közelítenék meg a szigetet,azoknak azt ajánlom hogy a 26-os buszt válasszák,mivel az végigmegy a szigeten,és közvetlenül megáll a sziget középső részén elhelyezkedő Palatinus strand előtt is. Akik még el szándékoznak ide látogatni,azoknak azt ajánlom,hogy mielőbb tegyék,mert Augusztus 31-ig lesz nyitva.
A strand területe egy hosszúkás oldalú négyzetre hasonlít,és a medencék közvetlenül egymás után sorakoznak.Ez a google earth-ben,műholdfelvételeken is jól látható. Az igazat megvallva,ez is közrejátszott abban,hogy épp ezt a strandot válasszuk,mert olyan jól nézett ki felülről a műholdképen...
A bejáratnál nem fogadott kimondottan nagy tömeg, de kevesen se voltak. Az embernek nem volt olyan érzése,hogy a világ végén jár,ahol ember se jár,de tömeg iszonyom sem volt. Inkább kellemes, élettel teli hangulat volt.
A jegy ára 2100ft/fő volt,mivel hétköznap volt,a hét végi ár 2400ft/fő.
A pénztárnál belépőt vásároló egyén,egy szép ciklámen rózsaszín színű kar,vagy inkább csuklóra erősíthető szalagot kap,amit a bejáratnál kíméletlenül az emberre is erősítenek. Ez egy igen jó megoldás véleményem szerint is, és a lehető legmodernebb technikára vall.(kódleolvasóval ellátott bejárati kapuval).A másik dolog,hogy sokaknak kifejezetten jól állt a rózsaszín karkötő.
Az öltözőről már nem vagyok ilyen jó véleménnyel,és itt a mai modern technika legcsekélyebb formáját sem voltak hajlandóak felhasználni. Talán az 1919-es megnyitása óta ilyen téren nem történt változás.(max az öltöző szekrényeket kicserélték)
Ha bemegyünk ne számítsunk sok jóra,de hamar felejthető ez a kis kényelmetlenség,és az utána következő dolgok bőven kárpótolnak érte.
Az öltöző szekrény használatának menete:Kiválasztod azt a sort ahol nyitott szekrényeket találsz.( ezt ott találod meg,ahol sok pucér férfi öltözködik,a női öltözőknél persze nők öltöznek)Ezt nem is értem,miért nem fordítva:D
Szóval ha átöltöztél,és bepakoltál a szekrényedbe,amit kiválasztottál,megkéred a "kabinosfiút",hogy zárja be neked a szekrényt.Nagyon fontos,hogy jól jegyezd meg a szekrényed számát,mivel ha elfelejted,könnyen oda lehetnek a cuccaid!(Érdemes felírni,vagy beleírni a telefonunkba,még ha csak 3 jegyű számról is van szó!)
Azt még előtte döntsd el,hogy mit viszel magaddal a medencékhez,és mit hagysz a szekrényedben.Én szinte alig hagytam valamit a szekrényemben,mert rájöttem majdnem mindenre szükségem lesz a strandon,és nem akarok később visszajárkálni az öltözőbe,hogy ez hiányzik épp,vagy amaz.
Persze a nő,és a férfi öltöző kijárata is igen messze van egymástól,így ha a párok fél óra keresgélés után se találják meg egymást,érdemes telefonon egyeztetni,hogy hol találkozzanak.(hacsak nem beszélték meg ezt előtte részletesen)
Ha megtörtént a nagy találkozás,akkor irány valamelyik medence(mivel több is van),hivatalosan 11db,de én esküszöm hogy kevesebbnek gondoltam.
A bejárattól balra található a 26-28c fok-os csúszda medence,(ezt nem próbáltam ki).Majd közvetlen utána a szintén 26-28 c fok-os hullám medence,amit csak ajánlani tudok mindenkinek,aki a tenger hullámaihoz hasonló élményben akar részesülni,persze biztonságosabb,tisztább körülmények között. A hullámzás persze nem állandó, előtte 5 perccel bemondják a hangosbemondóba,hogy "hullámoztatni" fognak.
Szemmel láthatóan mindenki élvezte a víz hullámzását,és tűrték a víztömeg ostromát,aminek célja nem volt más,minthogy ledöntsön a lábunkról. Hangos sikongatások,nevetések,bosszankodások hagyták el az ott tartózkodó,egymás hegyén hátán álló emberek száját. A bátrabbak az egész magasra felcsapó hullámok közé is bemerészkedtek,persze én nem tartoztam közéjük,és az alig 40cm-es vízben állva,tűrve a megpróbáltatásokat szemléltem a tömeget.Persze csak addig amíg a víz nem csapott fel a szememig,és nem vakított meg egy pillanatra. Mint valami háborús sérült,megfutamodva kullogtam ki,félig vakon a vízből egy száraz törülközőt keresve.
Mire megkönnyebbülve,visszamentem volna,újra részesévé válni a nagy kalandnak,már a hullámok elcsitultak,vagyis leállították a hullámgeneráló gépeket,és mindenki jött ki a vízből.
A következő medence,ami közvetlenül a bejárattal szemben van a 30-32C fok-os,igen kellemes hőmérsékletű medence,élményelemekkel gazdagítva.
Be kell valljam nagyon élveztem az oldalfalba épített fúvókák vízsugarainak hatását,ahogy a hátamat masszírozták. Órákig el tudtam volna viselni,ahogy ott ülök a nyári napsütésben a langyos,kristály tiszta vízben,és a derekamat és a hátamat(összesen három helyen) kellemesen masszírozza a nagyerjű vízsugár.
Csak néztem ki a fejemből,és gyönyörködtem a csodás női idomok látványában.Már már kezdtem megszokni mikor hírtelen,abbamaradt a pezsgőfürdőzés,mivel lállították a fúvókákat.
Mintha egy álomból ébredtem volna fel,magamban már már követeltem,könyörögtem,hogy indítsák újra el, az "örömfokozó" szerkezetet,de nem halgattatott meg könyörgésem senki által,így nem történt semmi. Később rájöttem persze,hogy ezt nem technikai hiba okozta,hanem ezek az élmény elemek kiszámíthatatlanul leállnak,beindulnak,majd újra be,és újra ki. Mikor leáll a pezsgő fürdő,beindul a szökőkút,vagy a nyak zuhany,vagy akármi más,nem lehet tudni..
A legmelegebb medence a 32-36c fok közötti termál medence,ami a strand túlsó végén van legbelül.Eleinte mikor belementem,nagyon melegnek éreztem,de amint több időt eltöltöttem benne,egész kellemessé vált.
Sokféle embert láttam,a világ minden tájáról származóakat.Hallottam mindenféle nyelven beszélni embereket,bár ebben nem vagyok biztos,volt néhány nép nyelve,ami kimaradhatott:D
A legkülönfélébb külsővel megáldott fürdőző is megtalálható volt itt,és arra jó volt rájönni,hogy itt a társadalmi különbségek nem számítanak.Egy szál fürdő nadrágban a milliomos politikus,és a csóró paraszt is egyenrangúnak hat,és talán ugyanabban a medencében áztathatja megfáradt testét.
Voltak nagyon csinos lányok,nők és így talán jobban szembetűnt az,hogy akinek szép az arca,annak a teste nem feltétetlenül szép,és fordítva is igaz,egy csúnyácska lánynak is lehet nagyon formás idomokkal megáldott teste.
A féfiaknál is igaz volt ez a megállapítás,és rájöttem a sok kisportolt,vékony férfit elnézve,hogy fogyókúráznom kéne,vagy sportolnom,de lehet hogy mindkettőt.
Mikor néhány óra múlva megéheztem,már el is feledkeztem erről a dologról,csak azt járt a fejembe,hogy mit vehetnék enni,és hogy hol?
A megoldás erre a problémára az épp néhány méterre lévő büfé,ahol mindenféle finomságot árulnak,persze méregdrágán. A palacsinta 170ft volt,a sajtos tejfölös lángos 499ft!A többire sajnos nem emlékszem,de hasonlóan drága volt minden.
Ja,és müanyag nyugágyat 500ft-ért lehetett bérelni,ami relatíve nem is volt sok. A nyugágyak béreadásával foglalkozó hölgy óránként jött elenőrizni,hogy a papírjára fel van-e írva az a nyugágy sorszáma amit épp használ valaki(mert amik aznapra ki vannak fizetve,csak azok szerepelnek a papíron).Ha nem szerepel,és fekszik rajta valaki,akkor könyörtelenül leszállítják róla.Na ezt is jó tudni! Remélem mindenkinek tetszett a kis jelentésem,utibeszámolóm a Palatinus strandról,amit lehetett volna kicsit érdekesebbre is írni,de tőlem most ennyi futotta!
Mégegyszer,csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a kellemes hangulatú "kis" strandot,ahol nagyon könnyen el lehet tölteni az időt,akár egyedül, akár párban,akár családostul érkezik valaki.Garantáltan mindenki rengeteg élménnyel,és barnára,vagy rosszabbik esetben pirosra sülve fog hazatérni megszokott kis életébe....

1 megjegyzés:

  1. Megkövetlek:) Ez egész jól sikerült..bár nekem már-már idegesítően részletes..de megnevettettél az egy poénnal, ami helyzetkomikum de a bérelhető bringó-hintókkal kapcsolatos és még egy észrevétel a kristáyltiszta sztem összetett szó, te külön írtad:DDAm bírlak:D
    puszi Mijáú

    VálaszTörlés